Budapest
1063 Szinyei Merse utca 7-9.
telefon: 312-0687
e-mail: szinyei@szinyei-bp.sulinet.hu
fax: 311-9682
Weboldal: http://www.szinyei-bp.sulinet.hu
Cégleírás:
december 11. 14:30 Kazinczy szépkiejtési verseny
december 13. 14:30 Adventi vetélkedő (német)
A Szinyei Merse Pál Gimnázium Budapesten, a VI. kerületben, kerülete révén a Terézvárosban, a Szinyei Merse Pál utca 7-9. szám alatt működik. Két percre vagyunk a Kodály köröndtől, csak 10 perces sétára az Oktogontól.
24 osztály tanul itt, kb. 700 gyerek. A képzési struktúra alapján rendelkezünk évfolyamonként 2-2 nyolcosztályos gimnáziumi osztállyal, a többi négyosztályos hagyományos gimnáziumi osztály. Ez utóbbiaknál specialitásunk az egyedi tantervű kémia-biológia valamint a spanyol és német nyelvből magas óraszámú oktatás.
Minden osztályuknak van saját tanterme, ezen kívül 11 szaktanteremmel, természetszerűleg tornateremmel és könyvtárral is rendelkezünk. Tehát a magas szintű szakmai oktatáshoz a feltételek adottak. A tisztaság és a rend is erősségünk.
1997 őszén volt az eredetileg is iskolának épült otthonunk 100 éves. Méltóan megünnepeltük. Köszönet érte volt diákjainknak, tanárainknak.
A Szinyei Merse Pál Gimnázium 2007. szeptemberétől ? immár tizenharmadik éve ? ismét indít nyolcosztályos gimnáziumi osztályt.
Az iskola közel 50 éves hagyománnyal rendelkezik általános iskolai osztály működtetésében, és 40 éve folyik itt gimnáziumi tanulók oktatása, nevelése. A 12 évfolyamos képzés tehát nem idegen iskolánk tanári karától, a 10-18 éves korosztály tanítása pedig éppen profiljába esik.
A megnövekedett társadalmi igény, a magas szintű oktatás megszervezése tette szükségessé a nyolcosztályos gimnázium létrehozását. Ez a képzési forma biztonságot nyújt nyolc évig, a differenciálás pedig segíti a továbbtanulásra való felkészülést.
A nyolcosztályos gimnázium első két évében (5., 6.) elsősorban alapozás folyik, majd a 7. évtől kerül előtérbe a tantárgyak többé-kevésbé elkülönült oktatása. Az utolsó két év a specializálódásé: ki-ki azt ill. azokat a tantárgyakat tanulhatja majd intenzívebben, amelyek a továbbtanulás szempontjából fontosak.
Lényeges, hogy a tantárgyak késleltetett megjelenésével biztosítjuk a témák egyszeri tárgyalását, az ismétléseket (még, ha magasabb tárgyalási fokon is) kiküszöböljük, így sikerül a heti óraszámot optimálisra csökkenteni, különösen a felsőbb évfolyamokon.
Ismét készen állunk az osztály indítására, most már csak a jelentkezőkön a sor. Lesz felvételi, hiszen el kell dönteni, kiket veszünk fel. Erre azonban külön készülni nem szükséges, hiszen a maximum húszperces szóbeli felvételi nem képes általános tájékoztatást adni a gyerek tantárgyi tudásáról, mivel elsősorban a kommunikációs készség és felfogóképesség mérését végezzük. Ugyanakkor lényeges lesz az eddig elért általános iskolai eredmény (3. év végi, 4. félévi). A most induló osztályban a német nyelvet kezdik vagy folytatják a gyerekek, és a 9. osztályban veszik fel az angol nyelvet 2. idegen nyelvként szintén heti 4 órában.
A 8 év során a továbbhaladás és szintfelmérés céljából megfelelő ütemezésben tantárgyi vizsgákat szervezünk. A számonkérés eredménye a bizonyítványban regisztrálásra kerül.
Kulcsszavak: angol nyelvtanfolyam , biológiaoktatás , ének , ének-zene , gimnázium , gimnáziumi képzés , humán jellegű képzés , humán képzés , informatika , iskola , kémiaoktatás , középiskola , magyar nyelv és irodalom , matematika , német nyelvoktatás , nyelvoktatás , rajz oktatás , reál jellegű képzés , reál képzés , spanyol nyelvoktatás , természetismeret , testnevelés oktatás