Automatikus bejelentkezés
belépés

ESZTERLÁNC Magyar-Angol Montessori Óvoda

Budapest
1112 Menyecske u.14.

mobil: 20 22 55 723
mobil: 30 54 33 432!
e-mail: eszter@lanclanc.hu
e-mail: eszter@montesz.org
telefon: 06-1-786-8645
e-mail: info@lanclanc.hu

Weboldal: http://www.lanclanc.hu/

Cégleírás:
Amikor a szülő óvodát keres, komoly gondot okoz, hogy melyik intézményt válassza, hiszen ez a választás meghatározó gyermeke későbbi életében. Szakemberek is alátámasztották, hogy ha az élet alapköveit minél hamarabb rakjuk le, annál Stabilabbak lesznek. A környezet, amiben a gyermek a nap legnagyobb részét tölti, döntő hatással bír egész későbbi életére.

A mi alapelvünk a lehetőségek felkínálása, megismertetése és olyan környezet, helyzet teremtése, amely a gyereket a jó útra segíti. Nálunk az óvodai munka középpontjában a gyermek áll. A parancsoló, irányító ismereteket közlő pedagógus helyett nálunk a segítő, támogató, tájékoztató, lehetőségeket felkínáló óvónéni jelenik meg, aki nem a gyerekek fölött áll, hanem mellettük.

Óvodánkban a játék és a munka magyarul és angolul folyik. A gyermekekkel a nap folyamán két pedagógus foglalkozik, az egyik magyar, a másik angol nyelven beszél velük. A szakértők megállapították, hogy a gyerekek hat éves koruk előtt játszva képesek egy idegen nyelv elsajátítására. Ebben a korban az idegen nyelvet érdekesnek, izgalmasnak találják, és szinte szivacsként szívják magukba a tudást. Ezt a csodálatos tanulási képességet az ember idegrendszerének fejlődésével a későbbiekben elveszíti és akkor már csak kemény, türelmes munkával tud egy nyelvet megtanulni. Az idegen nyelv korai tanulása a közhiedelemmel ellentétben nem befolyásolja az anyanyelvi tanulást, hanem megkönnyíti a gyermek boldogulását a későbbiekben.

Az óvoda, amelyben dolgozunk új, de a pedagógiai módszer, amit alkalmazunk 150 évre nyúlik vissza. Megteremtője, Maria Montessori, aki az első olasz orvosnő volt. Diplomája megszerzése után egy római klinikán dolgozott. Itt kezdett el érdeklődni a gyermekek képességeinek fejlesztése iránt. Erre speciális technikákat és eszközöket hozott létre. Ez volt a kezdőlépés módszere kidolgozásához, ami a későbbiekben, mint Montessori-módszer terjedt el az egész világon.

Maria Montessori tanulmányait tovább folytatja a lozó a és a pszichológia területein, hogy még jobban megértse a gyermekek gondolkodását. Újabb tanulmányai befejezté vel Maria Montessori kapott egy megbízást, hogy a szegénynegyedekben az utcán barangoló gyermekeket összegyűjtse és foglalkozzon velük. Ekkor alapította a mai Montessori óvoda elődjét, a Casa de Bambini-t, aminek a jelentése: ház a kicsi gyermekeknek.

Miközben a gyerekekkel foglalkozott és gyelte fejlődésüket, rájött, hogy a korai fejlesztés a legmeghatározóbb a későbbiekben. Ma már ez természetesnek tűnik, hiszen azóta rengeteg szakember és kutatás igazolta ezt az elméletet, de az 1900-as évek elején ez még újdonságnak számított.

A Montessori-módszer a mai napig sikeresen működik a világ legkülönbözőbb pontjain távol-kelettől Amerikáig, köszönhetően annak, hogy míg az alapok szinte töretlenül fennmaradtak, mindig sikeresen tudott alkalmazkodni egy adott ország szokásaihoz és kultúrájához.


A Montessori-módszer alapjai:

Az óvodapedagógus minden gyerekkel külön foglalkozik, gyelembe véve képességeiket és egyéniségüket, segít nekik a saját útjukon, saját tempójukban fejlődni. Ápolja tehetségüket és érdeklődési körüknek megfelelő információkkal látja el őket.
Segíts, hogy magam csinálhassam. Fontos, hogy a gyerekek megtanuljanak önálló döntéseket hozni, segítséget adni és elfogadni, természetesen mindezt az életkori sajátosságaikat gyelembe véve. A nagyok segítenek a kicsiknek, a kicsik pedig megtanulják ezt a segítséget elfogadni.
A Montessori óvoda speciális taneszközöket, úgynevezett Montessori-eszközöket használ. Ezek az eszközök a gyermekek számára játékok, melyek észrevétlenül fejlesztik készségeiket és képességeiket. Ezeknek az eszközöknek a fejlesztését maga Maria Montessori kezdte el. Minden eszköz tudományos alapossággal átgondolt és precíz munka végeredménye. Ezek az eszközök képezik a mai Montessori-eszközkészlet alapját. Természetesen napjainkban is találnak ki új eszközöket, melyek fejlesztésében hosszú évek pedagógusi és pszichológusi munkája fekszik. Ahhoz, hogy egy eszköz az óvodába kerüljön nagyon szigorú teszteken kell átmennie. Ez biztosítja azt, hogy a gyerekekhez csak az juthat el, ami nekik a legjobb.
Egy Montessori-óvodában a helység, ahol a gyerekek napjuk nagy részét töltik, úgy van berendezve, hogy a mozgástér maximálisan megfeleljen a kicsik igényeinek. A bútorok és berendezési tárgyak mérete igazodik a gyerekek méretéhez, így ez arra ösztönözi őket, hogy önállóan kiszolgálják magukat. A legkisebbeket az óvodapedagógus segíti, támogatja ebben. Fontos, hogy a gyermek örömként élje meg saját maga kiszolgálását, mivel ez a fajta önállóság egész későbbi életére pozitív hatással van. Az olyan berendezési tárgyak, mint például az evőeszközöket tartó polc, tisztasági felszerelés, barkácsoláshoz szükséges alapanyagok, könyvek, játékok és a Montessorieszközök mindig a gyerekek számára elérhető magasságú polcon, témák szerint csoportosítva, átláthatóan, a megszokott helyükön vannak.

Egy Montessori csoportban nagyon fontos a nyugodt légkör. A nap minden reggel egy közös foglalkozással kezdődik, amit egy csendjáték követ. Ezután a gyerekek választhatnak egy eszközt maguknak, amivel önállóan, párban vagy csoportosan játszhatnak. Játék közben a fáradt gyerekeknek a pihenősarok nyújt kikapcsolódást.

A gyerekeknek, amikor az udvaron játszanak, a mászóka és a homokozó mellett lehetőségük van még kertészkedni, virágot ültetni, zöldséget termeszteni is. Eközben nagy érdeklődéssel gyelik az állatok viselkedését és a növények fejlődését. Így közelebb kerülnek a természethez, amit így jobban megismernek és megszeretnek.

Fontosnak tartjuk még a szülő és pedagógus napi, közvetlen kapcsolatát, mert a sikeres nevelés csak közös összefogással valósítható meg. Együttműködő, összetartó csoportban sikeresebb a közös munka.

Pedagógusaink:
Kovács Eszter: 20/22 55 723 Strausz Eszter: 30/54 33 432

Kulcsszavak: angol óvoda , ebéd , ének , homokozó , játszótér , képességfejlesztés , kert , magyar-angol nyelvű óvoda , montessori óvoda , óvoda , óvodai foglalkozás , reggeli , udvar , uzsonna , ügyességi játék

ESZTERLÁNC Magyar-Angol Montessori Óvoda fotók

ESZTERLÁNC Magyar-Angol Montessori Óvoda - Tudakozó.hu ESZTERLÁNC Magyar-Angol Montessori Óvoda - Tudakozó.hu ESZTERLÁNC Magyar-Angol Montessori Óvoda - Tudakozó.hu