Automatikus bejelentkezés
belépés

Carl Rogers Személyközpontú Általános Iskola, Gimnázium és Szakközépiskola

Budapest
1113 Aga u. 10.

telefon: 209-3609
fax: 209-3608
e-mail: office@rogersiskola.hu
fax: 209-3609
telefon: 209-3608
mobil: 30/474 4350

Weboldal: http://www.rogersiskola.hu

Cégleírás:
Intézményünk teljes neve:
Carl Rogers Személyközpontú Óvoda, Általános Iskola, Gimnázium, Szakközépiskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény.


A Carl Rogers Személyközpontú Általános Iskola, Gimnázium, Szakközépiskola és Alapfokú Művészeti Iskolában 8 évfolyamos általános iskolai nevelés-oktatás valamint iskolarendszerű, nappali tagozatos, 4 évfolyamos gimnáziumi, valamint szintén 4 évfolyamos környezetvédelmi alapozó szakközépiskolai nevelés-oktatás folyik. Emellett általános iskolában lehetőség van a művészetoktatásban is részt venni. Tanáraink - akik közül 1990-ben többen részt vettek abban a lelkes, komoly feladatot és kitartást igénylő munkában, melynek során az iskola létrejött - magas szintű szakmai képzettséggel, a különböző pedagógiai programok széles körű ismeretével rendelkeznek. Az iskola pedagógiai programja, a tanítók/tanárok módszertani szabadsága, az egyéni felelősség fontossága az iskolában dolgozó pedagógusoktól a hagyományos iskoláktól szorosabb elkötelezettséget, szakmai tudásuk folyamatos bővítését, hatékony szülő-tanár, tanár-tanár, tanár-diák kommunikációt, állandó odafigyelést vár el. Pedagógiai programunk lehetővé teszi, hogy a tanulók a hagyományos tantárgyak mellett egyéb, a kreativitást, kommunikációt fejlesztő tantárgyakat is tanuljanak, projektben dolgozhassanak, komplex módon jussanak el az ismeretek megszerzéséig. Az első négy év fontos hátterét képezik a kultúrkörök. A gyermekek évente más-más kultúrával ismerkednek meg (keresztény kultúrkör, pogány magyar kultúrkör, zsidó és görög kultúrkör). A kommunikáció fejlesztése már kisiskolás korban megkezdődik. A reggelt a gyerekek beszélgetőkörben kezdik, folyamatosan megtanulják a konfliktuskezelés, kommunikáció rogersi szemléleten alapuló megoldásait. Az intézmény névadójának gondolatvilága meghatározza azt a légkört, amelyben a tanítási-tanulási folyamat zajlik. Ezen szemlélet alappillérei a nyitottság, a biztonság, a bizalom, a szabadság és kötöttség megfelelő arányának megtalálása és az elfogadás. A légkör nem csak a tanítóktól/tanároktól várja el, hogy felelősséget vállaljanak kimondott szavaikért és elkészített munkáikért, hanem a gyerekektől is. A kreativitás fejlesztésére tantárgyi keretek között (dráma, kreatív tánc), a témahetek során az iskola különös hangsúlyt fektet. A 7. és 8. osztály célja - a hagyományos általános iskolai képzésen kívül - a középiskolára való felkészítés. Ebbe a speciális programba lehetséges újonnan jövő diákoknak is bekapcsolódni. A pedagógiai program harmadik pillére - a kommunikáció és kreativitás fejlesztése mellett - az ökológiai szemléletű nevelés, a tárgyi s természeti környezet védelmére irányuló tevékenység oktatása. ?Öko?- programunk és tevékenységünk kiszélesítése folyamatos célunk, ezért mind tanáraink, mind tanulóink rendszeresen és egyre többet vesznek részt különböző rendezvényeken. Ökológiát tanító pedagógusaink a szakmai fórumokon, tanulóink a környezetvédelemmel kapcsolatos rendezvényeken vesznek részt (pl. autómentes nap). Megünnepeljük a környezetvédelem jeles napjait, öko-napot tartunk az iskolában a családok bevonásával. Középiskolánkban környezetvédelmi alapozó szakközépiskolai képzést nyújtunk az ezt választóknak, valamint tervezzük egy erre épülő középiskola utáni környezetvédelmi szakképzés kialakítását is.
Iskolánk szemléletének fontos eleme az integráció, mely során minden osztályban felvállalunk - korlátozott számban, az integráció jelentőségét kihangsúlyozva - egy-két tanulási problémával rendelkező tanulót. Az integrációt differenciálással, csoportbontásokkal oldjuk meg. Az iskola saját logopédust alkalmaz, ill. iskolánk alapítója is részt vesz abban a munkában, mely minden hozzánk járó gyerek számára biztosítja a képességeihez mért optimális előrehaladást mind a tananyagban, mind a szocializáció során. Természetesen mind a csoportbontások, mind az egyéni odafigyelés - mely során a tanítók/tanárok az egyes gyerekek tanulásban való előrehaladását segítik - több időt, fáradságot követel a pedagógusoktól.



Általános Iskola: március 9.
Óvoda: április 25

Kulcsszavak: akkreditált pedagógus továbbképzés , alapfokú művészetoktatási intézmény , általános iskola , gimnázium , gimnáziumi oktatás , iskola , iskolai képzés , iskolai oktatás , kézműves foglalkozás , középiskola , művészeti oktatás , oktatás , óvoda , ökológiai szakképzés , pedagógus képzés , szakközépiskola , személyközpontú oktatás , személyre szabott oktatás

Carl Rogers Személyközpontú Általános Iskola, Gimnázium és Szakközépiskola fotók

Carl Rogers Személyközpontú Általános Iskola, Gimnázium és Szakközépiskola - Tudakozó.hu Carl Rogers Személyközpontú Általános Iskola, Gimnázium és Szakközépiskola - Tudakozó.hu Carl Rogers Személyközpontú Általános Iskola, Gimnázium és Szakközépiskola - Tudakozó.hu