Automatikus bejelentkezés
belépés

Bolyai János Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium

Szombathely
9700 Bolyai János utca 11.

e-mail: bolyai@bolyai.bdtf.hu
telefon: (94)-513-680
fax: (94)-330-736

Weboldal: http://www.bolyai.bdtf.hu

Cégleírás:
OM kód 036733



Az iskola célja, értékrendje összefoglalóan



Az iskolában folyó nevelés, oktatás célja az iskola arculatából, "közoktatási filozófiájából" adódóan a tanulók körében:



a széleskörű műveltség életkorhoz igazodó folyamatos kialakítása, a felsőfokú tanulmányokra való előkészítés, (amelyhez olyan értékek kapcsolódnak, mint a szorgalom, a tudás, a teljesítmény tisztelete, a pozitív, az erkölcsi szabályokkal összeegyeztethető versenyszellem elfogadása és gyakorlása, az önálló tanulás fokozatos kialakítása, a munkához való pozitív viszony),
a harmonikus, a társas kapcsolatok értékeit tiszteletben tartó személyiség alakítása, amelyhez kapcsolódóan az élet tisztelete, az egészséges életvitel, az önismeret, a természeti környezet megbecsülése, a mások iránti tisztelet, a szeretet, a tolerancia, az együttműködés, az iskolai és más értékadó közösségek szabályainak tudatos betartása, a hazaszeretet a meghatározóak.



A két alapvető cél és az értékrendszer szintézise a személyiségközpontú, szeretetelvű nevelőmunka és a színvonalas oktatás egységében a pedagógusok és diákok együttműködésében valósulhat meg. Ez a személyiségközpontúság - a minőségi iskolában nélkülözhetetlen teljesítményelvvel együtt - olyan légkört, szellemiséget feltételez; amelyben a fent felsorolt értékek mindegyike tiszteletet élvez, és ezen értékek mentén az együttműködés az iskolai élet minden szereplője számára alapvető norma. Ez a szellemiség tehát nem a személyiség-kibontakoztatás öntörvényűségét, korlátlan szabadságát jelenti, de nem is azt hogy a nevelés az iskolai munka rendjének biztosítása csupán korlátok felállítását és betartatását jelenti. Sokkal inkább olyan irányultságot feltételez, amelyben az iskola értékeket mutat fel, és ezeket az értékeket képviselő pedagógusok s legkiválóbb diákok személyes példája nyomán válik mindez meghatározó mintává, a gondolkodás és az életvitel részévé szinte minden tanítvány számára. (Tehát inkább értékközpontú ­személyiségközpontú irányultság.) Ez sokkal nehezebb és bonyolultabb folyamat, kifinomultabb pedagógiai kultúrát igényel, mint a nagyon sok tiltó szabály mentén történő nevelés. De hatása sokkal mélyebb, hosszan tartóbb és reményeink szerint az egész életre szól.



Ez kell, hogy áthassa az iskolai élet egészét, a szabályzatokat, a diákönkormányzat működését, amelynek nagy szerepe van az értékekhez kapcsolódó demokratikus normák kialakításában, a jó állampolgárrá nevelődés gyakorlatának segítésében.



A fentiekhez igazodva készült el a diákok-tanárok együttműködését feltételező tanórán kívüli tevékenységrendszer, amely a tehetséggondozást is szolgálja, s ehhez kapcsolódik az értékelési rendszer, az óratervi háló, a helyi tantervek és végül az iskola munkarendje. (Részletesen lásd a következő fejezetekben)

Kulcsszavak: alapítvány , általános iskola , általános iskolai képzés , fizikaoktatás , gimnázium , gimnáziumi oktatás , GOETHE , idegennyelv-oktatás , iskola , kémiaoktatás , könyvtár , matematikaoktatás , nappali képzés , nyelvoktatás , nyelvvizsga , oktatás , történelemoktatás

Bolyai János Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium fotók