Automatikus bejelentkezés
belépés

"AGY Tanoda" Magyar-Angol Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola

Szentendre
2000 Jókai u.3.

telefon: (26) 311-387
fax: 26) 311-387
e-mail: info@agytanoda.hu

Weboldal: http://www.agytanoda.hu

Cégleírás:
"A gyermeket önmaga lehetőségein belül olyanná kell tenni, amilyenné lehet - ez az iskola feladata" - vallják intézményünk alapítói, tanárai és diákjai is az indulástól fogva. A Szentendrén és környékén ma már fogalomnak számító "AGY Tanoda" civil kezdeményezéssel 15 éve jött létre, azzal a művészetek városában már akkor is időszerű feladattal, hogy a rohanó és teljesítményorientált világunkban egy "nyugodt szigetként", gyermekeinket kreativitásra, ötletgazdagságra, a művészetek iránti fogékonyságra, annak önmagáért való szeretetére és művelésére, ezen keresztül a test-lélek-szellem harmóniájának a megteremtésére, identitástudatra és a környezetük iránti érzékenységre "nevelje".Iskolánk, amint az intézmény neve az "AGY Tanoda" Magyar-Angol Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola is jelzi hangsúlyos változásokon ment keresztül az elmúlt időben. Az alapértékei és sajátosságai azonban megmaradtak és az általa működtetett Környezetkultúra Művészeti Műhely munkájában is tovább "élnek".Az iskola bejáratát díszítő óriás gyermekrajz és a Tanoda jól ismert "csiga-ceruzaházas" emblémája a kezdetektől fogva fennen hirdeti: ez a hely a művészetet szerető, nyitott, egymásra és a világra figyelő "alkotó gyermekek" biztonságos és stressz-mentes otthona.Az intézmény művészeti alapprogramjának a megalkotója, első felelős vezetője az iskolaalapító Egyesület örökös elnöke, Szentendre Pro Urbe díjas polgára: Zaszlavik Jenő tervező grafikus, rajz-művészettörténet tanár, akit 2004-ben "emberi és szakmai teljesítménye elismeréseként" és a Tanoda létrehozásáért az Alapítványi és Magániskolák Országos Egyesülete Várhegyi György-díjjal tüntetett ki. Az iskola pedagógiai törekvései és filozófiája a 2003-as profilbővítés, a két tannyelvű képzés bevezetése ellenére a mai napig közel áll az alapítókéhoz. A humán értékek ismerete, a reáltudományok elsajátítása és a művészeti nevelés mellett, az ehhez kellő alapot nyújtó anyanyelvi és idegen nyelvi oktatás fontosságát hangsúlyozva továbbra is a reneszánsz ember sokoldalúságát, a világra való nyitottságát tekinti elsősorban követendő példának. Mély meggyőződésünk, hogy csak a biztos tudással rendelkező, több nyelven beszélő és gondolkodó, az egyetemes kultúrát és más népek hagyományait, szokásait ismerő és elfogadó, de a nemzeti hovatartozását megbecsülő, tevékeny és kezdeményező gyermekek válhatnak majd igazi "európai" polgáraivá Magyarországnak.Illeszkedve azonban továbbra is szűkebb pátriánk, a Pilis és Dunakanyar gyönyörű természeti környezetéhez és Szentendre évszázados művészeti tradícióihoz, lehetőségeink szerint olyan pedagógiai és nevelési programot is követünk, amelynek a segítségével képessé tehetjük diákjainkat a kulturális, az épített és természeti környezet értékeinek a felismerésére, megvédésére és gyarapítására is.Tanáraink a gyermekek igényeit szem előtt tartva, modern és alternatív pedagógiai módszerekkel, az egyénre szabott nevelés elvei szerint, két nyelven (angolul és magyarul) tanítják diákjainkat és próbálnak meg számukra sokszínű szabadidős programokkal, közös rendezvényekkel, a szülők bevonásával "otthont" is teremteni az iskolában. A kis létszámú (16 fős) osztályok, ahol minden gyerekre kellő figyelem jut, a családias légkör, az intézmény demokratikus felépítése, a magas szintű tehetséggondozás, nyelvi- és művészeti oktatás, valamint az alkotó gondolkodásra, erkölcsi tartásra, az egészséges életmódra, környezetkultúrára és környezettudatosságra törekvő egyéni és közösségi nevelés mind-mind olyan értékek, amelyeket hagyományainkkal együtt mindannyian gondosan őrzünk.Az iskola szellemiségéhez hozzátartozik a rugalmasság, a mérhetetlen tolerancia, odafigyelés és nyitottság, hisz épp a minket körülvevő világ sokszínűségét akarjuk elfogadtatni tanulóinkkal. Számunkra nincs különbség gyerek és gyerek között sem intellektusa, sem habitusa miatt. Az emelt szintű képzés és a két tannyelvűség ellenére is lehetőséget teremtettünk és teremtünk, évfolyamonként 1-2 "lassabban haladó", tanulási nehézséggel vagy netán enyhe magatartási zavarral küzdő diák számára, hogy bekapcsolódjék az iskolánk életébe. Az óvodások és szüleik minden évben nyílt napokon és több hétre meghirdetett átvezető foglalkozásokon, illetve előkészítő csoportunkban ismerkedhetnek meg a Tanodával, a délutáni művészeti és sportköri, szabadidős foglalkozásaink pedig "kifelé" is nyitottak, ahol a legtöbb rendezvényünkhöz, kulturális programunkhoz (pl. Halloween) hasonlóan szívesen látjuk más iskolák diákjait is.

Kulcsszavak: angol anyanyelvű oktatás , angol nyelv , angol nyelvoktatás , oktatás , oktatási szolgáltatás

"AGY Tanoda" Magyar-Angol Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola fotók